Logo Polskiego Radia
Print

Wizyta brytyjskiej pary książęcej to promocja Polski

PAP
Dariusz Adamski 17.07.2017 07:20
  • Dziś wizytę w Polsce rozpoczyna brytyjska para książęca. Księżna Kate i książę William wraz z dziećmi będą w naszym kraju do środy. O szczegółach - Karol Darmoros (IAR)
Królewska rodzina jest jedną z najlepszych maszyn marketingowych na świecie - mówi ekspert PISM, dr Łukasz Jasina
Księżna Kate i książę WilliamKsiężna Kate i książę WilliamPAP/EPA/NIC BOTHMA

Królewska rodzina jest jedną z najlepszych maszyn marketingowych na całym świecie; użycie polskiego sztućca, założenie polskiej sukni przez księżną Cambridge może poprawić sytuację ekonomiczną którejś z polskich firm - mówi PAP ekspert PISM dr Łukasz Jasina.

Zdaniem eksperta Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych średniej wielkości kraje takie jak Polska samodzielnie są słabo rozpoznawalne. - Mamy naszych wielkich nieżyjących Polaków: Marię Skłodowską-Curie, Chopina, papieża Jana Pawła II. Mamy Lecha Wałęsę mimo wszystkich kontrowersji, ale nie mamy tej codziennej rozpoznawalności - stwierdził.

W odróżnieniu - jak powiedział - od prezydenta Stanów Zjednoczonych czy przedstawicieli brytyjskiej rodziny królewskiej. Ci "są rozpoznawalni zawsze i wszędzie". Ich pobyt w Polsce pokazuje, zdaniem analityka PISM, że Polska jest krajem ciekawym, o który warto zabiegać i który warto odwiedzać.

William najczęściej podrózującym członkiem rodziny

Jasina zauważył, że William, książę Cambridge, drugi w kolejce do tronu, a więc być może przyszły król Wilhelm V, jest najczęściej podróżującym członkiem brytyjskiej rodziny królewskiej.

Rodziny, która - jak twierdzi - jest jedną z "najlepszych maszyn marketingowych na całym świecie". Dlatego jego zdaniem w przypadku zaczynającej się w poniedziałek wizyty można mówić o jej potencjale marketingowym.

- Użycie polskiego sztućca, założenie polskiej sukni przez księżną Cambridge czy odwiedzenie polskiej fabryki już jest dla nas niesamowicie fajnym sposobem na to, aby poprawić sytuację ekonomiczną którejś z polskich firm - zauważył dr Jasina. Zapewnił też, że nad tym pracują sztaby ludzi. - Mam nadzieję, że zarówno Brytyjczycy jak i Polacy już parę takich efektownych spotkań czy też promocji zaplanowali - powiedział.

Promocyjny cel wizyty

- Wizyta księcia Williama ma zresztą nie tylko cel promocyjny. Ona ma nie tyle pokazywać, że Polska jest fajnym krajem, ale ma pokazywać, że Polska jest ważnym krajem dla Wlk. Brytanii - dodał.

Jego zdaniem należy wziąć pod uwagę fakt, że na Wyspach "praktycznie niczego nie robi się bez chęci osiągnięcia celu wewnętrznego". - Wlk. Brytania chce pokazać swoim mieszkańcom polskiego pochodzenia, że Polska ma dla niej duże znacznie, po drugie chce pokazać, że Wlk. Brytania Polskę docenia - podsumował.

Para książęca zaczyna wizytę w Polsce w Warszawie w południe w poniedziałek, 17 lipca. W stolicy zostanie podjęta przez prezydenta Andrzeja Dudę i pierwszą damę Agatę Kornhauser-Dudę w Pałacu Prezydenckim na Krakowskim Przedmieściu. Książę William i księżna Kate odwiedzą także Muzeum Powstania Warszawskiego, Łazienki Królewskie w Warszawie, były niemiecki obóz koncentracyjny Stutthof na Pomorzu oraz gdański Długi Targ i Teatr Szekspirowski.

PAP/dad

tags:
Print
Copyright © Polskie Radio S.A O nas Kontakt